Σύσκεψη στο Μαξίμου για το νέο νόμο πλαίσιο για τα ΑΕΙ και τον εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ

Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τη συμμετοχή της  Υπουργού  Ν. Κεραμέως, του Υφυπουργού, αρμόδιου για τα ΑΕΙ, Α. Συρίγου και του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης  Απ. Δημητρόπουλου, πραγματοποιήθηκε χθες, σύμφωνα με πληροφορίες του esos, προκειμένου να παρουσιαστούν τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τον ΔΟΑΤΑΠ.

Σύμφωνα με πληροφορίες στις προθέσεις της Υπουργού Παιδείας είναι  να παρουσιάσει  το Σχέδιο Νόμου στη Σύνοδο Πρυτάνεων , η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο , στα Ιωάννινα.

Στην περίπτωση που η υπουργός έχει έτοιμο το Σχέδιο Νόμου για να το παρουσιάσει νωρίτερα, τον Μάρτιο, θα γίνει έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων , στο Λαύριο.

Παράλληλα στην κατάρτιση του νέου νόμου έχει προστεθεί και το “πακέτο” προτάσεων του τομέα παιδείας Ανώτατης Εκπαίδευσης της ΝΔ, το οποίο παρέλαβε, προ ημερών, Υ υπουργός Παιδείας και το δημοσιοποίησε κατ΄αποκλειστικότητα το esos.

Πατήστε εδώ για να δείτε το “πακέτο” προτάσεων της ΝΔ

Μάλιστα πριν ο τομέας παιδείας Ανώτατης Εκπαίδευσης της Νέας Δημοκρατίας, οριστικοποιήσει το “πακέτο” προτάσεων  συνεδρίασε  σε επίπεδο  ολομέλειας, στις 14-12-2021,  με τη συμμετοχή    100 μελών και παρουσία    της   Ν. Κεραμέως, του Υφυπουργού Ανώτατης Παιδείας καθ. Α. Συρίγου και του Γ.Γ. Ανώτατης Παιδείας  Α. Δημητρόπουλου.

Ο τομέας παιδείας Ανώτατης Εκπαίδευσης της Νέας Δημοκρατίας εισηγήθηκε ήδη, εγγράφως, στην υπουργό Παιδείας να συμμετάσχει  με πέντε μέλη του,  στην ομάδα σύνταξης του νομοσχεδίου.

Υφ. Παιδείας: Οικονομικοί Διευθυντές στα Πανεπιστήμια

Ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα ΑΕΙ, Α. Συρίγος , ήδη έχει ανακοινώσει ότι:

  • Είναι στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ,έχουμε πει ότι θα μπουν μέσα στα Πανεπιστήμια Οικονομικοί Διευθυντές, οι οποίοι θα επιλέγονται με όρους ιδιωτικοοικονομικούς για να παρακολουθούν τα οικονομικά των πανεπιστημίων.
  • Κάποια Πανεπιστήμια έχουν τεράστιο οικονομικό φόρτο επίσης έχουν θέματα που σχετίζονται με την περιουσία των πανεπιστημίων  και με την εκμετάλλευσή τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες το “οικοδόμημα” του νέου νόμου πλαισίου,    πατάει στα “θεμέλια” του “Νομπελίστα”  Σύμβουλου του Κ. Μητσοτάκη Χριστόφορου  Πισσαρίδη, το οποίο   μεταξύ άλλων εισηγείται:

Συμβούλια Ιδρυμάτων: Eπαναφορά των Συμβουλίων   Ιδρυμάτων:

  •                          με αυξημένη συμμετοχή εξωτερικών μελών, και
  •                         με ισχυρές και αποφασιστικές αρμοδιότητες στο στρατηγικό σχεδιασμό και στην επιλογή εκτελεστικής διοίκησης των πανεπιστημίων (πρυτάνεις, κοσμήτορες), μπορούν να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στην αναμόρφωση του συνολικού χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης, και να συμβάλλουν στην βελτίωση της σύνδεσης των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας, αλλά και με τις διεθνείς εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση.

Aνασχεδιασμός ολόκληρου του ακαδημαϊκού χάρτη:  Θα πρέπει να υπάρξει έγκαιρα ανασχεδιασμός ολόκληρου του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και των προγραμμάτων σπουδών, με ενίσχυση κατευθύνσεων και ειδικοτήτων σε γνωστικά αντικείμενα όπου αναμένεται σημαντική αύξηση της ζήτησης στην αγορά εργασίας τα επόμενα χρόνια και σταδιακό περιορισμό ειδικοτήτων, όπου αναμένεται ή ήδη παρατηρείται υπερβάλλουσα προσφορά αποφοίτων.

Οι φοιτητές θα εισάγονται σε σχολές και όχι σε τμήματα: Αυτό μπορεί ευκολότερα να επιτευχθεί, εφόσον ενισχυθεί η οργανωτική ευελιξία των ιδρυμάτων και η κύρια οργανωτική ακαδημαϊκή μονάδα είναι η Σχολή (που καλύπτει ευρύτερο φάσμα συγγενών γνωστικών αντικειμένων) αντί του – συχνά υπερεξειδικευμένου – Τμήματος. Η οργάνωση των πανεπιστημίων με βάση τις Σχολές, στις οποίες θα πρέπει να εισάγονται οι φοιτητές, θα συμβάλλει επιπλέον στην παροχή της δυνατότητας εξατομίκευσης της μάθησης από αυτούς, με επέκταση των επιλογών τους και της δυνατότητας οριζόντιας κινητικότητας μεταξύ προγραμμάτων. Αυτές οι αλλαγές μπορούν, επιπλέον, να συνδυαστούν με το άνοιγμα των ελληνικών πανεπιστημίων σε συνεργασίες με ιδρύματα του εξωτερικού για τη δημιουργία κοινών προγραμμάτων σπουδών, τόσο σε προπτυχιακό όσο, και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.

Κέντρα Αριστείας: Η θεσμοθέτηση και ενίσχυση Κέντρων Αριστείας στην ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην ανάδειξη καλών πρακτικών φοιτητοκεντρικής μάθησης και στην ενίσχυση των κινήτρων για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα ελληνικά πανεπιστήμια. Στην ίδια κατεύθυνση, η στήριξη της λειτουργίας Κέντρων Υποστήριξης Διδασκαλίας στα πανεπιστήμια, με βάση τις αντίστοιχες διεθνείς καλές πρακτικές, μπορεί να συμβάλλει στην απαραίτητη αλλαγή υποδείγματος της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην πανεπιστημιακή διδασκαλία.

Βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών: Απαραίτητη προϋπόθεση για τον σκοπό αυτό αποτελεί, οπωσδήποτε, η βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών, ανά μάθημα και συνολικά στα πανεπιστήμια. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με ενίσχυση του διδακτικού προσωπικού των πανεπιστημίων, αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών και των προσφερόμενων μαθημάτων, αλλά και με εισαγωγή κινήτρων και αντικινήτρων για την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών από τους φοιτητές.

Ίδρυση Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών μέσα στα ΑΕΙ

Επίσης ο νέος νόμος πλαίσιο θα περιλαμβάνει την  ίδρυση και λειτουργία  Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών, μέσα στα Πανεπιστήμια από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos:

  •                 Οι Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών θα είναι επιπέδου 6 (Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων) και η διάρκεια σπουδών θα είναι   τετραετής.
  •                 Στις Σχολές αυτές οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά με διαφορετικά κριτήρια από αυτά που εισάγονται σήμερα οι υποψήφιοι στα Πανεπιστήμια.
  •             Για παράδειγμα:
  •                 θα υπάρχει άλλη , χαμηλότερη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
  •                 Θα δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής σε αυτές τις σχολές και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ.

Με τη τα τμήματα αυτά η Κυβέρνηση  επιδιώκει :

Α. Αφ’ ενός μεν να εντάξει σ΄ αυτή την κατηγορία τμήματα, που λόγω της “μη ζήτησης”  από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτης κατώτατης βάσης εισαγωγής από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, και,

Β. Να απορροφηθεί ένα μέρος των αποφοίτων Λυκείων που λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.

Τεχνολογική Κατεύθυνση

Τα    τετραετή τμήματα θα έχουν   τεχνολογική κατεύθυνση και η εγγραφή-εισαγωγή  των αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα γίνεται με συγκεκριμένα μοριοδοτούμενα κριτήρια.

Η δημιουργία των τμημάτων θα προκύψει  από δύο πηγές:

Α. Ενδεχομένως από τη  μετατροπή   λειτουργούντων τμημάτων, και

Β. Τη δημιουργία νέων τμημάτων.

Και στις δύο περιπτώσεις  το υπουργείο Παιδείας:

1. Θα δώσει  κίνητρα προς τα Πανεπιστήμια.

2. Θα ζητήσει τη συναίνεση των διοικήσεων των Πανεπιστημίων.

Πηγή fantomas.gr

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*