MotoGP Qatar: ο Martin την 1η pole της χρονιάς

Ο Jorge Martin πήρε την πρώτη pole position της χρονιάς, στην πίστα του Qatar, εκεί που κατέκτησε και την πρώτη pole position της καριέρας του πέρσι, στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς και της καριέρας του στη μεγάλη κατηγορία. Οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν πάντοτε στη συγκεκριμένη πίστα, φέρνουν τη μάχη για τη δεκάδα που προκρίνεται απευθείας στο Q2, νωρίτερα. Έτσι, αυτή η μάχη δόθηκε και φέτος στο δεύτερο σκέλος της Παρασκευής και όχι στο πρώτο του Σαββάτου, όπως συμβαίνει συνήθως. Ο Martin ήταν 4ος στο σκέλος αυτό κι έτσι προκρίθηκε απευθείας στην τελική φάση των χρονομετρημένων. Παρότι στα πρώτα λεπτά δε φάνηκε ιδιαίτερα δυνατός, έκανε αυτό που έπρεπε, τη στιγμή που έπρεπε κι έτσι πανηγύρισε την pole position με χρόνο ελάχιστα ταχύτερο από τον περσινό του. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία αν αναλογιστούμε πως φέτος οι χρόνοι είναι πιο ψηλά από τους περσινούς.

Στην αρχή της διαδικασίας ο Marc Marquez έκανε ξεκάθαρο το στόχο του. Αποφάσισε να ακολουθήσει τον Joan Mir με την έναρξη των χρονομετρημένων ώστε να εκμεταλλευθεί το slipstreaming. Ο Mir προσπάθησε να τον αποφύγει, δεν τα κατάφερε κι έτσι άρχισε τον γρήγορο γύρο του. Παρότι ήταν ταχύτερος σε όλα τα ενδιάμεσα κομμάτια της πίστας, τελικά, με το slipstreaming ο M.Marquez έκανε ταχύτερο χρόνο και πέρασε στον κορυφή. Την ίδια στιγμή ο Fabio Quartararo που πέρασε από τη διαδικασία του Q1 και προκρίθηκε ως δεύτερος μετά την ακύρωση του χρόνου του Johann Zarco, είχε και πάλι πολλές ταλαντώσεις με τη Yamaha. Στα τελευταία λεπτά οι αναβάτες φόρεσαν καινούριο λάστιχο πίσω και μπήκαν για την τελική επίθεση στο χρονόμετρο. Ο Marc Marquez συνέχισε την ίδια τακτική που μπορεί να τον βοήθησε να κάνει καλό χρόνο, αλλά σε καμία περίπτωση δε δείχνει εμπιστοσύνη στον εαυτό και τη μοτοσυκλέτα του. Δεν ήταν λίγες οι φορές που το έκανε και πέρσι και εξέφρασαν παράπονα οι αντίπαλοι του. Αυτήν τη φορά ακολούθησε τον Pecco Bagnaia και ενώ ήταν και πάλι πιο αργός σε όλα τα ενδιάμεσα κομμάτια, τελικά έχοντας κολλήσει στην κυριολεξία πίσω από τον Bagnaia, ήταν δύο δέκατα ταχύτερος από αυτόν. Όπως συμβαίνει κάθε φορά στα χρονομετρημένα έπρεπε να πέσει η καρό σημαία και να περιμένουμε να περάσουν όλοι οι αναβάτες από τη γραμμή για τελευταία φορά ώστε να δούμε την τελική κατάταξη. Ο Jorge Martin κατέκτησε την pole position με τη νέα Ducati που στα χέρια του δείχνει δυνατή. Φέτος, ο Martin έχει περισσότερες εμπειρίες και θα προσπαθήσει για τη νίκη στο Qatar.

Η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν η 2η θέση του Enea Bastianini με τη Gresini Ducati του 2021. Ο Bastianini είχε δηλώσει από τις δοκιμές του χειμώνα πως αυτή η μοτοσυκλέτα τον βολεύει πολύ σε σχέση με αυτήν που οδηγούσε το 2021 και είχε πει τότε πως πιστεύει να βελτιωθεί στο αδύνατο σημείο του, τα χρονομετρημένα. Πέρσι έκανε εκπληκτικές εμφανίσεις και πήρε βάθρα παρότι ξεκινούσε πάντοτε εκτός δεκάδας. Η 2η θέση που κατέκτησε του δίνει πολλές ελπίδες για διάκριση, λαμβάνοντας πάντα υπόψη πως είναι πολύ δυνατός στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Επίσης, σημείωσε και την υψηλότερη τελική ταχύτητα στα χρονομετρημένα με 349,5 χλμ/ώρα. Ο Marc Marquez δήλωσε πως πέτυχε το στόχο του αφού ήθελε να ξεκινήσει από την 1η ή 2η σειρά και κατάφερε να κατακτήσει την 3η θέση.

Ο Jack Miller άρχισε να βρίσκει τον καλό του εαυτό και έκανε τον 4ο ταχύτερο χρόνο. Ο Aleix Espargaro δε μπόρεσε εύκολα να βγάλει τους καλούς χρόνους που έβγαζε συνήθως στις δοκιμές. Έκανε τον 5ο ταχύτερο χρόνο αφήνοντας στην 6η θέση τον αδελφό του Pol. Ακολούθησε στην 7η θέση ο Brad Binder που ήταν και η πρώτη KTM. Ο Binder ήταν ο ταχύτερος στο Q1 και πήγε πολύ καλά και στο Q2 δείχνοντας ότι τουλάχιστον στα χέρια του, η KTM δε φάνηκε να έχει τα προβλήματα των δοκιμών του χειμώνα. Ο Joan Mir, σίγουρα περίμενε κάτι καλύτερο από την 8η θέση. Ήταν σταθερά σε πιο ψηλές θέσεις αλλά με μια Suzuki να είναι βελτιωμένη σε όλους τους τομείς και με τον ίδιο δυνατό μέχρι τους τελευταίους γύρους, μπορεί να ελπίζει σε ένα καλό αποτέλεσμα. Ο Pecco Bagnaia έκανε μόλις τον 9ο χρόνο. Άλλαξε εξάτμιση, γυρίζοντας στην περσινή και είναι ο αναβάτης της Ducati που δείχνει να προβληματίζεται περισσότερο από όλους τους αναβάτες του Ιταλικού εργοστασίου με τη φετινή μοτοσυκλέτα. Ο Alex Rins δε μπόρεσε να συνεχίσει την εκπληκτική εμφάνιση της Παρασκευής και περιορίστηκε στη 10η θέση.

Ο Fabio Quartararo τον ακολούθησε στην 11η και ο Franco Morbidelli συμπλήρωσε την 4η σειρά της εκκίνησης. Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Quartararo είχε τη χαμηλότερη τελική ταχύτητα ανάμεσα στους αναβάτες που συμμετείχαν στο Q1 με 336,4 χλμ/ώρα. Ο Johann Zarco θα μπορούσε να προκριθεί στο Q1 αφού έκανε τον ταχύτερο χρόνο στο Q2, όμως ακυρώθηκε αφού στο γρήγορο γύρο του υπήρχε κίτρινη σημαία στην πίστα και ο Zarco δε μείωσε ταχύτητα. Έμεινε στη 13η θέση της εκκίνησης λοιπόν με τον Miguel Oliveira να ακολουθεί στη 14η.

Ο Marco Bezzechi ήταν ο ταχύτερος rookie, στη 15η θέση αφήνοντας πίσω του και αρκετούς άλλους αναβάτες, εκτός των υπόλοιπων rookies. Ο Maverick Vinales δε θυμίζει τον ταχύτατο Vinales των δοκιμών του χειμώνα, μόλις στη 19η θέση. Ειδικά για τον Vinales, ένα καλό αποτέλεσμα θα βοηθούσε πολύ την ψυχολογία του, τομέα στον οποίον ο Ισπανός είναι πολύ ευαίσθητος. Ο Andrea Dovizioso θέλει ακόμα χρόνο πάνω στη σέλα της Yamaha, όμως δε βρίσκεται στην τελευταία σειρά όπως συνέβαινε πέρσι στους αγώνες που συμμετείχε. Έκπληξη και στην KTM Tech3 που ο Remy Gardner ήταν και στα χρονομετρημένα ταχύτερος από τον Raul Fernandez, αλλά και οι δύο στην τελευταία σειρά της εκκίνησης, κάτι που μάλλον δεν περίμεναν στην ομάδα τους.

Δείτε τη σειρά εκκίνησης στον αγώνα


Photo: MotoGP

Πηγή

Πηγή

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*