MotoGP Qatar: 1η νίκη του εκπληκτικού Enea Bastianini!

Ο πρώτος αγώνας του MotoGP για το 2022 ήταν ό,τι καλύτερο για το ξεκίνημα της νέας χρονιάς. Πρωταγωνίστησαν αναβάτες και ομάδες που δεν είχαμε συνηθίσει, τα φαβορί μπήκαν σε περιπέτειες, επιβεβαιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό αυτά που είχαμε δει στις δοκιμές του χειμώνα και απλά, περιμένουμε με αγωνία τον επόμενο αγώνα! Ο Enea Bastianini ήταν τελικά ο άνθρωπος του αγώνα. Οδηγώντας τη Ducati του 2021 είπε από την πρώτη στιγμή πως αυτή η μοτοσυκλέτα είναι φοβερή, διορθώνει τα λάθη του αναβάτη και του δίνει τη δυνατότητα μέσα στον ίδιο γύρο να καλύψει το χρόνο που έχασε σε κάποιες στροφές. Είχε δηλώσει από τις τελευταίες δοκιμές πως με αυτήν τη μοτοσυκλέτα ελπίζει να διορθώσει το μεγάλο του πρόβλημα που ήταν τα χρονομετρημένα το 2021. Θυμίζουμε πως δεν είχε ξεκινήσει ποτέ από την πρώτη δεκάδα αλλά κατάφερε να ανέβει στο βάθρο 3 φορές, κάνοντας πολύ καλούς τελευταίους γύρους. Στα χρονομετρημένα για τον πρώτο αγώνα του Qatar, έκανε τον 2ο ταχύτερο χρόνο. Ξεκινώντας για πρώτη φορά από την πρώτη σειρά, δεν έκανε την καλύτερη δυνατή εκκίνηση και υποχώρησε στην 5η θέση. Έμεινε για 5 γύρους στη θέση αυτή και ξεκίνησε την επίθεση του. Μέσα σε 2γύρους πέρασε Mir και Marc Marquez και βρέθηκε ήδη στη διεκδίκηση μιας θέσης στο βάθρο.

Χαρά αλλά και προβληματισμός για τον Gigi Dall’Igna που είδε την περσινή Ducati να κερδίζει, και τη φετινή να είναι 8η!

Στον 13ο από τους 22 γύρους πέρασε και τον Brad Binder για να ανέβει στη 2η θέση με τη διαφορά του όμως από τον Pol Espargaro να είναι πάνω από 2 δευτερόλεπτα. Μέσα σε 5 γύρους κατάφερε να φτάσει και να περάσει τον Pol Espargaro και να βρεθεί στην κορυφή. Αφού ένιωσε σίγουρος στην πρώτη θέση για ένα γύρο, άνοιξε το ρυθμό του και έχοντας κάνει και νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου στη διάρκεια αγώνα, πήρε διαφορά από τον 2o. Μόνο στον τελευταίο γύρο μείωσε σημαντικά το ρυθμό του θέλοντας να σιγουρέψει τη νίκη. Έδειξε ταχύτητα και σταθερότητα αλλά και ψυχραιμία στην πίεση για να πανηγυρίσει την πρώτη νίκη της καριέρας του στο MotoGP και να δώσει και την πρώτη νίκη στη δορυφορική ομάδα της Ducati, τη Gresini Ducati ένα χρόνο μετά το θάνατο του Fausto Gresini, ιδιοκτήτη της ομάδας και άνθρωπο που βοήθησε πολύ τον Bastianini από πολύ μικρή ηλικία. Ο Bastianini αναφέρθηκε στον Fausto Gresini λέγοντας πως τον βοήθησε πολύ από τον ουρανό και φυσικά του αφιέρωσε τη νίκη ενώ ήταν συγκινητικές οι εικόνες από το box της ομάδας με τη σύζυγο του Gresini που είναι και υπεύθυνη της ομάδας να αγκαλιάζεται από τα μέλη της ομάδας, από τους ανθρώπους της Ducati αλλά και από ανθρώπους της οργάνωσης. Εκτός από χαρά, η νίκη αυτή λογικά έφερε και προβληματισμό στους υπεύθυνους της Ducati αφού θυμίζουμε πως ο Bastianini έχει στα χέρια του την περσινή μοτοσυκλέτα και ουσιαστικά «εξέθεσε» τους υπόλοιπους αναβάτες που τρέχουν με τη φετινή Ducati.

Brad Binder, KTM

Στη 2η θέση τερμάτισε ο Brad Binder με την KTM. Ο αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας ξεκίνησε από την 7η θέση αλλά ανέβηκε σύντομα στην 3η. Σε όλους τους γύρους ήταν 2ος ή 3ος και εκμεταλλευόμενος ένα λάθος του Pol Espargaro «κλείδωσε» τη 2η θέση 4 γύρους πριν το τέλος του αγώνα. Εξαιρετική επίδοση για τον Binder και την KTM η οποία στις δοκιμές του χειμώνα φάνηκε να μην έχει πάρει σωστή κατεύθυνση με τη νέα μοτοσυκλέτα, κάτι που ο Binder έδειξε πως δεν ισχύει. Βέβαια, μόνο ο Binder πήρε καλό αποτέλεσμα για την ΚΤΜ.

Pol Espargaro, έχασε από την ταχύτητα της Ducati, κέρδισε την εσωτερική μάχη με τον Marc Marquez

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Pol Espargaro με τη Honda με μία επίσης εξαιρετική εμφάνιση. Ξεκινώντας από την 6η θέση έφυγε πολύ καλά και έφτασε στην πρώτη στροφή δίπλα από τον Marc Marquez που είχε βρεθεί πρώτος. Ο Marquez άργησε να φρενάρει (βλέποντας πως και ο P.Espargaro δεν υποχώρησε) και άνοιξε τη γραμμή του για να χάσει τελικά την πρώτη θέση από τον teammate του. Ήρεμα και σταθερά ο Pol Espargaro ήταν επικεφαλής του αγώνα για τους 17 από τους 22 γύρους. Όπως είπε ο ίδιος δεν περίμενε να βρεθεί σε αυτήν τη θέση. Όταν τον έφτασε ο Enea Bastianini, τον πέρασε στην ευθεία και ο αναβάτης της Honda προσπάθησε να κρατηθεί κοντά του. Έτσι, έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή, βγήκε για λίγο από την πίστα και είδε τον Binder να του παίρνει τη 2η θέση. Θέλοντας όμως να πάρει το βάθρο, συγκεντρώθηκε και κράτησε πίσω του τον Aleix Espargaro, τον αδελφό του, που είχε φτάσει και τον πίεζε.

Η μικρότερη διαφορά από τον νικητή για την Aprilia, χάρη στον Aleix Espargaro

Ο Aleix Espargaro είδε τελικά τον αδελφό του να παίρνει την 3η θέση και αυτός περιορίστηκε στην 4η σημειώνοντας όμως τη μικρότερη διαφορά της Aprilia από τον νικητή στην ιστορία της, με μόλις 2,24 δευτερόλεπτα. Ο Aleix Espargaro έχασε μια θέση στην εκκίνηση και μετά ανέβηκε θέσεις με σταθερό ρυθμό ενώ περίπου στη μέση του αγώνα έκανε τον ταχύτερο γύρο. Στην 5η θέση τερμάτισε ο Marc Marquez. Ξεκίνησε πολύ δυνατά, από την 3η θέση ανέβηκε στην πρώτη αμέσως μετά την εκκίνηση αλλά μην περιμένοντας τόσο δυνατό τον Pol Espargaro, έστριψε 2ος. Για τους πρώτους πέντε γύρους η Honda είχε τη χαρά να βλέπει τους αναβάτες της στο 1-2, με αντεστραμμένη σειρά βέβαια, αλλά ήταν στην κορυφή. Όμως εκεί άρχισε η πίεση των υπολοίπων και τελικά ο Marc Marquez υποχώρησε στην 5η θέση, κάτι παραπάνω από 4 δευτερόλεπτα μακριά από τον νικητή. Ο Joan Mir σίγουρα περίμενε κάτι καλύτερο. Ξεκίνησε δυνατά, από την 8η θέση ανέβηκε στην 4η για να υποχωρήσει τελικά στην 6η στην οποία τερμάτισε. Ακριβώς μία θέση πίσω του τερμάτισε ο Alex Rins που ξεκίνησε 10ος και χωρίς να φανεί ιδιαίτερα στον αγώνα τερμάτισε 7ος.

Στο νήμα πήρε την 8η θέση ο Johann Zarco, ήταν η ταχύτερη φετινή Ducati

Ο Johann Zarco τερμάτισε 8ος παίρνοντας πραγματικά την τελευταία στιγμή τη θέση αυτήν από τον Fabio Quartararo. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 έχει ξεκινήσει πολύ δύσκολα τη χρονιά. Η Yamaha έχει μείνει πίσω σε πολλούς τομείς όπως όλα δείχνουν και ο Quartararo έχει εκνευριστεί και δεν το κρύβει. Η 9η θέση ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να κάνει. Ο Takaaki Nakagami τερμάτισε 10ος με τον Franco Morbidelli να φέρνει τη 2η εργοστασιακή Yamaha στην 11η θέση. Ο Maverick Vinales μάλλον δε θα είναι ευχαριστημένος με τη 12η θέση. Ήταν όμως από τους αναβάτες που κέρδισαν πολλές θέσεις αφού ξεκίνησε 19ος και τερμάτισε 12ος. Ο Luca Marini ήταν 13ος και σίγουρα θα θέλει να βελτιωθεί στη συνέχεια με τον Andrea Dovizioso να ακολουθεί στη 14η θέση και τον Remy Gardner να συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη 15άδα και να είναι ο πρώτος rookie.

Αποδίδει η πολλή δουλειά του Darryn Binder και της Yamaha WithU

Ο Darryn Binder έχοντας δυσκολευτεί πολύ στις δοκιμές του χειμώνα, αφού ανέβηκε απευθείας από τη Moto3 στη MotoGP, ήταν ο αναβάτης που κέρδισε τις περισσότερες θέσεις, ξεκινώντας 24ος τερμάτισε 16ος, μόλις 12 χιλιοστά μακριά από τον 1ο του βαθμό! Οι Fabio di Giannantonio και Raul Fernandez ήταν οι τελευταίοι αναβάτες που ολοκλήρωσαν τον αγώνα. Ο Pecco Bagnaia ξεκίνησε 9ος, έχασε μερικές θέσεις, τις ξανακέρδισε και ακριβώς στη μέση του αγώνα και ενώ ήταν και πάλι 9ος, έπεσε και παρέσυρε μαζί του και τον Jorge Martin.

Ένα λάθος του Pecco Bagnaia παρέσυρε και τον Jorge Martin σε πτώση

Ο Martin δεν κατάφερε να εκμεταλλευθεί την pole position. Ξεκίνησε αργά, έχασε τον έλεγχο της Ducati πριν την πρώτη στροφή, έχασε θέσεις και μέχρι να παρασυρθεί από τον Bagnaia κινήθηκε στην 7η-8η θέση. Από πτώση εγκατέλειψαν και οι Oliveira, Alex Marquez και Marco Bezzechi ο οποίος όταν έπεσε ήταν πρώτος rookie στη 13η θέση. Η μοναδική εγκατάλειψη από μηχανική βλάβη ήταν αυτή του Jack Miller.

Επόμενος αγώνας στη νέα πίστα της Mandalika στην Ινδονησία από τις 18 έως τις 20 Μαρτίου. Στις δοκιμές που προηγήθηκαν εκεί και ήταν οι τελευταίες πριν την έναρξη των αγώνων ήταν ταχύτερος ο Pol Espargaro την 1η και την 3η μέρα και ο Luca Marini τη 2η.

Τα αποτελέσματα του QatarGP

Photo: MotoGP

Πηγή

Πηγή

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*